Kontakt oss
Har du spørsmål til oss? Ta kontakt, så hjelper vi deg gjerne.
Se gjerne over «ofte stilte spørsmål», så finner du kanskje svaret du leter etter raskt og effektivt.
Har du spørsmål til oss? Ta kontakt, så hjelper vi deg gjerne.
Se gjerne over «ofte stilte spørsmål», så finner du kanskje svaret du leter etter raskt og effektivt.
Logg deg inn på Min side for å finne oversikt over alle faktura.
Fra 1.1.2024 er det ikke lenger mulig å betale felleskostnader uten KID-nummer. Vi anbefaler å benytte elektroniske avtaler, som e-faktura eller avtalegiro. Dersom innbetalingen gjøres manuelt må den inneholde et KID-nummer, ellers vil den ikke registreres i vårt system og man risikerer purregebyrer.
På Min Side finner du oversikt over din faktura.
Logg deg inn på Min side for å finne oversikt over alle faktura.
Er du beboer i ett borettslag eller sameie vil du får en månedlig kostnad du må betale. Felleskostnader kalles ofte for «husleie», vi bruker disse uttrykkene litt om hverandre.
Faktura for felleskostnader finner du på MinSide
Felleskostnader er kostnader alle deler på. Det kan være stor forskjell og variasjon på hva som er inkludert i felleskostnadene, eksempel kan være:
– Vaktmestertjenester
– Vedlikehold og drift av felles eiendom
– TV og Internett. For informasjon om fordeling mellom TV og internett, kontakt styret i boligselskapet der du bor. Kontaktinformasjon finner du på MinSide.
– Felles strøm
– Nedbetaling av felles lån
For borettslag vil felleskostnader også dekke kommunale avgifter, mens i sameier vil det faktureres hver enkelt fra kommunen.
Felleskostnadene betales forskuddsvis. For eksempel faktura som forfaller 01.05 gjelder for mai måned (perioden 01.05 – 31.05).
Du kan betale medlemskontingenten og felleskostnader med AvtaleGiro eller eFaktura, som er avtaler du selv kan opprette i nettbanken din. Dersom du nylig har opprettet AvtaleGiro eller eFaktura, kan det skje at Vestbo ikke mottar informasjon om avtalen før faktura blir sendt ut, og at du må betale fakturaen manuelt for denne perioden. Husk at det er ditt ansvar å påse at felleskostnadene blir betalt selv om AvtaleGiro eller eFaktura ikke fungerer.
Husk å avslutte AvtaleGiro når du flytter ut fra en bolig og ikke skal betale felleskostnader lenger.
Dersom din AvtaleGiro eller eFaktura har sluttet å fungere bør du ta kontakt med banken. Les mer om AvtaleGiro og om eFaktura.
I forbindelse med eierskifter kan det ta opp til en måned før du mottar din første giro for felleskostnadene.
For at prosesser skal gå best mulig og uten unødvendige forsinkelser må du vente med å betale felleskostnadene til du får faktura i ditt navn
Nei, det er dessverre ikke mulig for Vestbo å endre forfallsdato på felleskostnadene.
Styret i boligselskapet der du bor kan vedta endringer i felleskostnadene to ganger i året. Dersom endringer blir vedtatt, kan dette føre til at Vestbo fakturerer noe senere enn vanlig.
Tredjepartsopplysningene (eller årsoppgaven som den også kalles) blir sendt ut i slutten av januar.
Du finner denne også inne på Min Side.
Etter at du har logget deg inn klikker du på den lille konvolutten øverst i høyre hjørne og velger «Dokumenter»
Den som står som eier per 31. desember får gjelds- og formuesposten. Andel andre inntekter og utgifter blir fordelt etter antall hele måneder som du har eid boligen
Alle, uansett alder, kan bli medlem i Vestbo. Medlemskap er gratis til og med det året du fyller 18 år.
Bli medlem i dag og invester i fremtiden ved å få en plass først i køen når du skal kjøpe bolig!
Ja, du kan enkelt, og gratis, overføre medlemskapet ditt til nær familie.
På denne måten kan andre dra nytten av din oppsparte ansiennitet.
Les mer om overføring av medlemskap
Medlemskapet ditt er knyttet til boligen din og kan derfor ikke overføres så lenge du bor i en Vestbo-bolig.
Les våre utfyllende regler om medlemskap og ansiennitet
Slik logger du inn på Min side:
Første gang du logger inn klikker du på «Registrer bruker» og så taster du inn e-post eller telefonnummer som er registrert hos Vestbo, deretter opprett passord.
NB! Har du allerede har en bruker logger du deg inn med e-post og passord her.
Hvis du er eller har vært styremedlem i et av våre borettslag eller sameier har du kanskje opprettet en bruker tidligere, dersom du har vært logget inn i Portalen. Dette er samme innlogging som du nå kan bruke for å administrere medlemskapet ditt.
Din ansiennitet som medlem i Vestbo løper fra det øyeblikket din innmelding er registrert betalt hos oss. Du kan bruke ansienniteten til å kjøpe bolig på forkjøpsrett. Dersom du benytter deg av forkjøpsretten vil ansienniteten bli satt til den datoen du kjøpte boligen.
Les mer om ansiennitet og forkjøpsrett
Hvis du oppretter en bruker på Min side får du tilgang til informasjon om ditt medlemskap hos oss. Der kan du enkelt sjekke din ansiennitet.
Ønsker du å avslutte medlemskapet ditt, og heller ikke vil overføre det til noen andre, kan du sende en skriftlig oppsigelse på e-post til medlem@vestbo.no.
Ved bortgang/arv, trenger vi kopi av skifteattest og fullmakt for å kunne godkjenne utmelding eller overføre medlemskapet.
Forkjøpsrett er en rett til å kjøpe en borettslagsleilighet til samme pris som høyeste bud, uten at du trenger å være med i budrunden.
Ja, Vestbo har samarbeid med Bate i Stavanger og Sandnes, SØBO i Kristiansand, USBL i Oslo, TOBB i Trondheim, NOBL i Bodø og BoNord i Tromsø og Hammerfest.
Dette kan komme godt med om en ønsker å kjøpe eller leie bolig i disse byene.
Se boliger på forkjøpsrett
BBLiD er din personlige innlogging på Vestbo sine digitale flater. Avhengig av hvilken rolle du har, er BBLiD det du bruker for innlogging på:
Ja, dette gjøres på Min Side.
Aktivering av medlemskortet betyr at du logger deg inn på Min Side eller via Vestbo-appen.
Du må da ta stilling til noen samtykker, før du så får muligheten til å registrere ditt bankkort eller kredittkort for opptjening av bonus.
Vi har laget en brukerveiledning på hvordan digitale årsmøter/generalforsamlinger foregår og blir avholdt.
Brukerveiledning for Min side og avstemming på årsmøtesakene
For å opprette bruker leser du mer om det her
Postadresse:
Postboks 1947 Nordnes, 5817 Bergen
Besøksadresse:
Strandgaten 196, 5004 Bergen
Besøksadresse:
Kirkegata 130, 5527 Haugesund
Postadresse:
Postboks 316, 5402 Stord
Besøksadresse:
Torget 8, 5417 Stord
«Boligselskapets navn»
«Boligselskapets organisasjonsnummer»
Postboks 2737
7439 Trondheim
Alle boligselskapene kan benytte EHF-faktura.
Du kan sende faktura på e-post 946450197-NO@cogidocs.net
Du kan sende faktura på e-post 946450197-NO@cogidocs.net
Filen må inneholde:
Vestbo BBL
946450197
Postboks 2737
7439 Trondheim
«946450197»
℅ Fakturamottak: Vestbo BBL
Postboks 2737
7439 Trondheim
Gjelder det:
Mottatt faktura, regnskap@vestbo.no
Purring fra Klare inkasso, post@klareinkasso.no eller telefon 754 03600
Eierskifte, eierskifte@vestbo.no
Forkjøpsrett, forkjopsrett@vestbo.no
Medlemskap, medlems arrangementer eller medlemsfordeler, post@vestbo.no
Produkter og tjenester for boligselskaper, eiendomstjenester@vestbo.no
For alle andre henvendelser, send e-post til post@vestbo.no
Åpningstider julen 2024
Vestbo avdeling Bergen, Vestbo avdeling Haugesund og Vestbo avdeling Stord er stengt for besøkende mandag 23. desember, fredag 27. desember og mandag 30. desember.
Telefontid
Mandag 23. desember kl 09:00 – 12:00
Fredag 27. desember kl 09:00 – 14:00
Mandag 30. desember kl 09:00 – 12:00
Ordinære åpningstider
Mandag – fredag: 08.00 – 16.00
Telefontid
Mandag – fredag: kl 09.00 – 14.00
55 30 96 00
Jørgen Pedersen
Administrerende Direktør
Kenneth Lund Larsen
Økonomisjef
Bjørnar Gilje
Direktør Eiendomsutvikling
Maren Bjørnstad
Direktør Kommunikasjon og Marked
Svend Inge Stueland
Direktør Eiendomstjenester / Regiondirektør Haugesund